fbpx

Goran Car za časopis Lider: Velik dio IT tržišta zbog ove situacije otkrit će nove prilike

Goran Car za časopis Lider: Velik dio IT tržišta zbog ove situacije otkrit će nove prilike

 

O planovima i poslovanju uslijed epidemiološke situacije s koronavirusom te posljedicama koje bi ona mogla donijeti, kao i o snazi koju posjeduju digitalizirane tvrtke u ovoj zahtjevnoj situaciji govori Goran Car za časopis Lider.

Došli ste na mjesto Combisova glavnog direktora u trenutku reorganizacije HT Grupe, u čijem je tvrtka sastavu, i nakon ostavki čelnih ljudi u Upravi Combisa. U kakvom je stanju tvrtka, koliki je bio lanjski prihod u odnosu na pretprošlu godinu?
– Dobro poznajem Combis, a on je prije svega tim, ekipa koja se sastoji od četiristo ljudi koji zajedno imaju gotovo tisuću certifikata. To su kompetencije s kojima se malokoja tvrtka u Hrvatskoj može pohvaliti. Upravo te kompetencije naših stručnjaka osiguravaju stabilnost u svih trideset godina postojanja, koliko smo na tržištu. Svaka od tih trideset godina nosila je svoje izazove, to je priroda biznisa, kao što ova godina nosi izazove zbog koronavirusa, no glavno je obilježje Combisova poslovanja bila i ostat će stabilnost.

Kakvi su vaši planovi, što namjeravate napraviti u Combisu?
– Danas je Combis jedan od glavnih igrača na domaćoj IT sceni. O tome svjedoče ostvareni rezultati, to potvrđuju uspješno realizirani projekti. Njegova uloga tehnološkog lidera jest da pomogne kompanijama da što uspješnije ostvare svoje zacrtane ciljeve digitalizacije. Apostrofiram da Combis korisnicima daje dosljednost i kvalitetu, obećanje da će izvršiti dogovoreni posao bez obzira na njegovu kompleksnost. To zvuči lakše nego što se pokazuje u stvarnosti, no na tome inzistiram. I to u tri ključna pogleda: kompetenciji, tehnologiji, resursima. Imam mnogo planova za budućnost, no valja reći da Combisov uspjeh nije odraz samo jednog ili dvaju velikih projekata, to je rezultat stalnog razvoja novih rješenja i prilagođavanja portfelja dominantnim svjetskim tehnološkim trendovima.

Dobro poznajete Combis, no pandemija koronavirusa svima je poremetila planove. Je li reorganizacija na čekanju?
– Budući da sam prije angažmana u HT-u u Combisu proveo trinaest godina, poznajem mnogo zaposlenika. Znam da je ta ekipa sposobna za velike stvari, što je temelj za uspješnu realizaciju svih budućih planova. S obzirom na to da sve polazi od zaposlenika, i moj prvi potez bio je vezan uz njih – napravio sam promjene u raspodjeli timova kako bismo bolje i efikasnije funkcionirali. Cilj je ubrzati procese.

Kako će reorganizacija na liniji HT – Combis utjecati na zaposlene i poslovni proces?
– Ovu godinu zasigurno će obilježiti sinergija HT-a i Combisa zbog ujedinjenoga prodajnog nastupa, tehničke podrške prodaji i savjetovanja naših poslovnih korisnika. HT Grupa ima velik potencijal i vjerujem da ćemo ga kvalitetnim organizacijskim promjenama još više i bolje koristiti na vlastito zadovoljstvo i na zadovoljstvno svojih korisnika. Osim toga, cilj nam je na ovome vrlo turbulentnom tržištu zadržati što više stručnjaka, ali i zaposliti nove ljude.

Kakvu priliku ima Combis u novonastaloj situaciji s obzirom na to da moć ICT industrije trenutačno dolazi do punog izražaja u primjeni raznih servisa?
– Zbog epidemiološke situacije s kojom se suočavamo maksimalno smo uz tvrtke s kojima radimo i bez obzira na to što i mi mijenjamo svoje rutine i povećavamo oprez, nastavljamo živjeti njihove poslovne izazove kao svoje. Većina ljudi naš posao zamišlja hladnim ili apstraktnim, no cijeli je IT je, pa tako i konkretno Combis, u pozadini važnih stvari koje često uzimamo zdravo za gotovo, kao što su online komunikacija ili poslovni sustavi i servisi.

Kako su izvanredne mjere u kojima se našla Hrvatska zbog koronavirusa utjecale na organizaciju poslovnih procesa u Combisu?
– Svakodnevno komuniciramo s mjerodavnim službama za praćenje razvoja situacije s koronavirusom i cijeli Combisov menadžmentski tim kao i menadžment HT Grupe vode računa o preporukama i prilagodbi poslovanja. Zaposlenike stalno informiramo o situaciji intranetom i e-poštom. S ponosom mogu reći da Combis posluje neometano, zbog čega, prije svega, želim zahvaliti svim zaposlenicima što i u ovim izazovnim vremenima pokazuju odgovornost i karakter. Uputa o radu od kuće svima onima kojima to poslovni zadaci omogućuju ostaje na snazi do daljnjega. Naime, iako smo svjesni da rad na daljinu nosi i prednosti i teškoće, nužno je da i Combis svojim nastojanjima organizira poslovanje tako da osigura smanjenu cirkulaciju što većeg broja svojih zaposlenika, ne samo zbog zdravlja zaposlenika nego i zajednice u cjelini. Ne prestajemo ponavljati u svakoj prigodi – ponašajmo se odgovorno!

Koje bi posljedice pandemija koronavirusa mogla imati na poslovanje?
–​ Combis stalno procjenjuje učinke na poslovanje zbog epidemiološke situacije i prilagođava svoje aktivnosti u skladu s najboljom praksom. Posljedica će sigurno biti jer posljednjih nekoliko dana bilježimo smanjenu količinu isporuke robe, a u sljedeća dva tjedna očekujemo i pad narudžbi. Teško je procijeniti kako će uistinu sve zajedno utjecati ne samo na nas, već općenito na naše gospodarstvo, iako svakodnevno procjenjujemo rizik upravo stoga da ga pokušamo svesti na najmanju mjeru. Imamo pripremljen plan poslovnog kontinuiteta i na razini Combisa i HT Grupe te smo spremni, najviše što možemo, poduprijeti poslovanje svih svojih korisnika. Naša je infrastruktura stabilna i imamo dovoljno kapaciteta za povećane potrebe svih korisnika. Spremni smo također pojačati IT podršku jer je naš cilj biti pouzdan oslonac korisnicima. Preuzet ćemo i dodatnu odgovornost kad im to zatreba.

Combisovi su klijenti neke od najvećih hrvatskih tvrtki poput Atlantic Grupe, Valamara, ali i međunarodne Allianz grupe… Je li se nešto promijenilo u odnosu s klijentima? Imaju li nove zahtjeve i kakve?
– Naše aktivnosti na projektima kod velikih, ključnih korisnika za sada teku bez odgoda uz neke prilagodbe, prije svega u komunikaciji. Svi korisnici više traže uvođenje ili proširenje kapaciteta za udaljeni rad i suradnju. Istodobno se veća pozornost posvećuje sigurnosnim rješenjima.

Kakvu ulogu ima Combis u kampanji ‘Budimo povezani’ koju je osmislila HT Grupa kako bi tvrtkama omogućila siguran i efikasan rad od kuće?
– Combis je okrenut prema rješenjima za tvrtke, stoga korisnicima nastojimo pomoći rješenjima kao što su sustav za automatizirano upravljanje udaljenim pristupom, za upravljanje mobilnim uređajima, platforma za digitalno radno mjesto, videokonferencije na daljinu, kontaktni centar, Microsoft Teams te sigurnosna rješenja. Naša je odgovornost velika prema svim korisnicima kako bi i oni mogli neometano poslovati jer ova situacija s koronavirusom nije samo zdravstvena, već i ekonomska, društvena te prije svega ljudska, zato moramo pokazati zajedništvo i predanost koliko svatko od nas može, kao pojedinci i kao društvo.

Intervju u cijelosti pročitajte na webu časopisa Lider.