Kako smo implementirali uslugu CALL FROM TEAMS u Combisu?

Nakon puno vremena dolazi do promjene paradigme korištenja fiksne telefonije. Promjena je velika, ali nije kompleksna, dapače, pojednostavit će upotrebu i promijeniti način na koji se percipira fiksni telefon – više ga nema!

Tu je sad Microsoft Teams!

Početna točka – zašto smo se odlučili na implementaciju?

 

 

Combis s Microsoftom uspješno surađuje niz godina, kontinuirano širi svoj portfelj usluga i rješenja baziranih na Microsoft tehnologiji te kada je Microsoft objavio proširenje funkcionalnosti Teams platforme nazvanu Direct Routing, a koja omogućuje pozive iz Teamsa, tim stručnjaka iz Combisa koji radi na rješenjima za objedinjenu komunikaciju se odmah zainteresirao za uslugu i krenuo u proučavanje svih funkcionalnosti rješenja.

Najbolji način za dubinsko upoznavanje nekog rješenja te svih prednosti i zamki koje implementacija jednog takvog rješenja nosi sa sobom jest interna primjena, takozvano ‘in-house’ iskustvo, posebno ako je riječ o kompleksnoj implementaciji koja zahtijeva i kontinuirane povratne informacije kolega koji s rješenjem rade.

Teams se, kao alat za suradnju, aktivno koristi unutar Combisa već nekoliko godina, a ova nadogradnja prilika je da Teams dodatno evoluira i preuzme ulogu kompletnog rješenja za objedinjenu komunikaciju.

Svi razlozi za implementaciju su na stolu, odluka je pala,

kako dalje? 

Samo neki od polaznih preduvjeta za implementaciju unutar Combisa bili su:

 

  • certificiran Session Border Controller (SBC) od strane Microsofta
  • SIP trunk s pružateljem telefonske usluge
  • fizička infrastruktura koja podrazumijeva:
    • dovoljno resursa podatkovnog centra
    • vatrozid
    • kvaliteta usluge na mrežnoj razini
  • konfiguracija MS Teamsa u O365
  • nadzor usluge i redundancija

Početno stanje koje nas je zateklo u Combisu bilo je sljedeće:

 

  • 300-tinjak brojeva/telefonskih priključaka…
  • MS Skype for Business i Cisco Call Manager
  • Kombinacija E5 i E3 Microsoft licenci
teams
teams080

„Najviše mi znači to što mi je jednostavnije obavljati posao dok sam van ureda ili na putu. Svejedno mi je gdje sam, u hotelskoj sobi, na aerodromu, na klupi u parku ili na nekoj terasi, dokle god imam pristup internetu, svima sam telefonski dostupan na jednak način kao da sjedim u svom uredu.“

 

Andrej Anđelić, ICT Sales Manager, Hrvatski Telekom

„S obzirom da više od pola svog radnog dana provedem ‘na telefonu’, s pozivima iz Teamsa sam se doslovno preporodila. Ne trebam stalno dizati slušalicu, utipkavati brojeve, možda zvuči malo razmaženo, ali tek sada vidim koliko i tako, naizgled, male stvari mogu razveseliti čovjeka. Hvala kolege, meni ste definitivno uljepšali radnu svakodnevicu.“ 

 

Zorica Crnčić, tajnica Uprave, Combis

Implementacija u 5 koraka:

 

Konfiguracija MS Teamsa u O365

 

Konfiguracija vatrozida za povezivost SBC-a s MS Teams cloud servisom

 

Instalacija Oracle SBC-a i konfiguracija za prihvat SIP trunka od pružatelja telekomunikacijskih usluga

 

Povezivanje SBC-a s MS Teams tenantom

 

Detaljno testiranje i rješavanje problema

Saznajte sve o usluzi

Izazovi su tu da se prevladaju

 

Nakon uspješno uspostavljenog prvog poziva prema fiksnoj liniji, tim stručnjaka koji je radio na implementaciji, nije do kraja bio zadovoljan s nekim funkcionalnostima koje nisu bile na zadovoljavajućoj razini, kao što je stavljanje sugovornika na čekanje, prijenos na drugi broj, preusmjeravanje….

 

„Problemi na koje smo nailazili bili su različiti, od pucanja poziva kod prijenosa, jednosmjerne čujnosti kod prijenosa poziva, povratka poziva iz čekanja, pogrešne prezentacije pozivajućeg broja, prekida poziva kod uspostave telekonferencije,….

 

Svaki od navedenih i drugih sitnih problema nakon masovne implementacije može postati veliki problem i korisnik može vrlo brzo izgubiti volju za korištenjem usluge što bi bacilo veliku sjenu na uloženi trud i sumnju da je moguće kvalitetno implementirati uslugu. Znali smo da sve probleme moramo ukloniti, a sve izazove prevladati. Cilj nam je bio da svaki aspekt fiksne telefonije radi savršeno“, rekao je Darijo Puntarić, inženjer koji je radio na projektu, i dodao: „Nakon dugog perioda rješavanja i najsitnijih problema, mogli smo konačno reći – radi! Možemo krenuti u masovnu implementaciju!“

Jeste li znali?

 

Do sada je za većinu ovakvih implementacija bilo potrebno imati vlastitu infrastrukturu što je mnoge tvrtke odbijalo jer troškovi implementacije se nisu zaustavljali na troškovima opreme i usluga sistem integratora, već su uključivali i troškove smještaja infrastrukture u podatkovnom centru. S CALL FROM TEAMS uslugom nema potrebe za posjedovanjem vlastite infrastrukture!

 

Još uvijek se dvoumite?

 

Možda niste spremni za potpuni prelazak na MS Teams i želite još zadržati vlastitu PBX infrastrukturu za dio poslovanja? Bez brige, naše rješenje omogućava povezivanje vašeg postojećeg PBX sustava s MS Teams platformom za glasovnu komunikaciju i pozivanje.

„Već prije je Microsoft u svojem portfelju nudio pozivanje prema fiksnoj telefoniji kao svoju uslugu, tzv. Microsoft Calling Plans, no samo za ograničeni dio tržišta. Budući da ta mogućnost nije dostupna za Europu, odlučili smo testirati Direct Routing i vrlo brzo počeli shvaćati prednosti novog rješenja“, rekao je Darijo Puntarić, Samostalni sistem inženjer specijalist iz Combisa.

 

„MS Teams postaje centralna aplikacija pametnog radnog mjesta, bez obzira radite li iz ureda ili od kuće, no jedna od funkcionalnosti koja je konstantno bila izuzeta iz svih pametnih sustava objedinjavanja alata radne okoline bila je fiksna telefonija, no srećom, to je sada stvar prošlosti, a naša CALL FROM TEAMS usluga najbolji je dokaz za to“, ističe Jasmin Baborac, voditelj Odsjeka poslovnih rješenja za objedinjenu komunikaciju.

teams

Slobodno nas kontaktirajte za još više informacija, volimo pričati o prednostima naše usluge!

Unesite Vaše ime i prezime
Unesite Vašu e-mail adresu na koju želite da Vas kontaktiramo