fbpx
 

Kako smo implementirali uslugu CALL FROM TEAMS u Combisu?

CALL FROM TEAMS usluga podrazumijeva integraciju Microsoft Teams aplikacije s fiksnom telefonijom kroz izravno usmjeravanje (Direct Routing), a nedavno smo ovo rješenje implementirali u Combisu, što se pokazalo kao pravo osvježenje. Sada zaposlenici Combisa mogu pozivati sve brojeve iz fiksne i mobilne linije, direktno iz MS Teamsa, bez upotrebe fizičkog telefona ili dodatnog softphonea.

Početna točka – zašto smo se odlučili na implementaciju?

 

Combis s Microsoftom uspješno surađuje niz godina, kontinuirano širi svoj portfelj usluga i rješenja baziranih na Microsoft tehnologiji te kada je Microsoft objavio proširenje funkcionalnosti Teams platforme nazvanu Direct Routing, a koja omogućuje pozive iz Teamsa, tim stručnjaka iz Combisa koji radi na rješenjima za objedinjenu komunikaciju se odmah zainteresirao za uslugu i krenuo u proučavanje svih funkcionalnosti rješenja.

Najbolji način za dubinsko upoznavanje nekog rješenja te svih prednosti i zamki koje implementacija jednog takvog rješenja nosi sa sobom jest interna primjena, takozvano ‘in-house’ iskustvo, posebno ako je riječ o kompleksnoj implementaciji koja zahtijeva i kontinuirane povratne informacije kolega koji s rješenjem rade.

Teams se, kao alat za suradnju, aktivno koristi unutar Combisa već nekoliko godina, a ova nadogradnja prilika je da Teams dodatno evoluira i preuzme ulogu kompletnog rješenja za objedinjenu komunikaciju.

Svi razlozi za implementaciju su na stolu, odluka je pala, kako dalje? 

 

Samo neki od polaznih preduvjeta za implementaciju unutar Combisa bili su:

  • licenciran Session Border Controller (SBC) od strane Microsofta
  • SIP trunk s pružateljem telefonske usluge
  • fizička infrastruktura koja podrazumijeva:
    • dovoljno resursa podatkovnog centra
    • vatrozid
    • kvaliteta usluge na mrežnoj razini
  • konfiguracija MS Teamsa u O365
  • nadzor usluge i redundancija
teams

Početno stanje koje nas je zateklo u Combisu bilo je sljedeće:

  • 300-tinjak brojeva/telefonskih priključaka…
  • MS Skype for Business i Cisco Call Manager
  • Kombinacija E5 i E3 Microsoft licenci

Implementacija u 5 koraka:

 

 

Konfiguracija MS Teamsa u O365

 

Konfiguracija vatrozida za povezivost SBC-a s MS Teams cloud servisom

 

Instalacija Oracle SBC-a i konfiguracija za prihvat SIP trunka od pružatelja telekomunikacijskih usluga

 

Povezivanje SBC-a s MS Teams tenantom

 

Detaljno testiranje i rješavanje problema

Početna točka – zašto smo se odlučili na implementaciju?

 

Combis s Microsoftom uspješno surađuje niz godina, kontinuirano širi svoj portfelj usluga i rješenja baziranih na Microsoft tehnologiji te kada je Microsoft objavio proširenje funkcionalnosti Teams platforme nazvanu Direct Routing, a koja omogućuje pozive iz Teamsa, tim stručnjaka iz Combisa koji radi na rješenjima za objedinjenu komunikaciju se odmah zainteresirao za uslugu i krenuo u proučavanje svih funkcionalnosti rješenja.

Najbolji način za dubinsko upoznavanje nekog rješenja te svih prednosti i zamki koje implementacija jednog takvog rješenja nosi sa sobom jest interna primjena, takozvano ‘in-house’ iskustvo, posebno ako je riječ o kompleksnoj implementaciji koja zahtijeva i kontinuirane povratne informacije kolega koji s rješenjem rade.

Teams se, kao alat za suradnju, aktivno koristi unutar Combisa već nekoliko godina, a ova nadogradnja prilika je da Teams dodatno evoluira i preuzme ulogu kompletnog rješenja za objedinjenu komunikaciju.

Izazovi su tu da se prevladaju

 

Nakon uspješno uspostavljenog prvog poziva prema fiksnoj liniji, tim stručnjaka koji je radio na implementaciji, nije do kraja bio zadovoljan s nekim funkcionalnostima koje nisu bile na zadovoljavajućoj razini, kao što je stavljanje sugovornika na čekanje, prijenos na drugi broj, preusmjeravanje….

 

„Problemi na koje smo nailazili bili su različiti, od pucanja poziva kod prijenosa, jednosmjerne čujnosti kod prijenosa poziva, povratka poziva iz čekanja, pogrešne prezentacije pozivajućeg broja, prekida poziva kod uspostave telekonferencije,….

 

Svaki od navedenih i drugih sitnih problema nakon masovne implementacije može postati veliki problem i korisnik može vrlo brzo izgubiti volju za korištenjem usluge što bi bacilo veliku sjenu na uloženi trud i sumnju da je moguće kvalitetno implementirati uslugu. Znali smo da sve probleme moramo ukloniti, a sve izazove prevladati. Cilj nam je bio da svaki aspekt fiksne telefonije radi savršeno“, rekao je Darijo Puntarić, inženjer koji je radio na projektu, i dodao: „Nakon dugog perioda rješavanja i najsitijih problema, mogli smo konačno reći – radi! Možemo krenuti u masovnu implementaciju!“

Jeste li znali?

 

Do sada je za većinu ovakvih implementacija bilo potrebno imati vlastitu infrastrukturu što je mnoge tvrtke odbijalo jer troškovi implementacije se nisu zaustavljali na troškovima opreme i usluga sistem integratora, već su uključivali i troškove smještaja infrastrukture u podatkovnom centru. S CALL FROM TEAMS uslugom nema potrebe za posjedovanjem vlastite infrastrukture!

 

Nema ograničenja

 

Bez obzira tko vam je preferirani pružatelj usluge fiksne telefonije, rješenje je u potpunosti transparentno i kompatibilno sa svim pružateljima usluga fiksne telefonije, bilo da se radi o migraciji s postojećeg telefonskog sustava i samim time gašenjem istog ili ugovaranjem nove usluge.

Vi odabirete pružatelja fiksne telefonije, a na nama je omogućavanje vašem MS Teams klijentu pozivanje prema fiksnoj ili mobilnoj telefonskoj mreži.

 

Još uvijek se dvoumite?

 

Možda niste spremni za potpuni prelazak na MS Teams i želite još zadržati vlastitu PBX infrastrukturu za dio poslovanja? Bez brige, naše rješenje omogućava povezivanje vašeg postojećeg PBX sustava s MS Teams platformom za glasovnu komunikaciju i pozivanje.